snart slut

Så! Nu har jag praktiserat som en elektriker i 5 dagar och mina händer är torra och fingertopparna helt frasiga.. fast jag inte gjort så mycket har jag fått lite "arbetshänder" =P
Praktiken har varit kul men det har inte fått mig att veta om jag vill bli elektriker eller inte, jag står på samma ställe som jag gjorde innan jag började praktien, men nu vet jag iaf lite mer om vad det innebär att vara elektriker och det kommer ju hjälpa mig bestämma mig, (hoppas jag)
Nu tänkte jag att jag skulle skriva vad jag tyckte var bäst med praktiken men jag vet faktiskt inte, det är några saker som jag skulle kunna säga var bäst. Men däremot vad som var sämst var nog att jag fick sån där isolering som sticks och kliar på armarna och händerna och massa på tröjan som sedan spred sig som sand över hela kroppen! Usch! (men det gick över under dagen iaf)
Tog bara två bilder under praktiken:
Den är lite suddig och dåligt ljus men här är iaf ett elskåp som vi höll på med torsdag och fredag
(vi skulle byta "styrningssätt" eller vad det var)
Vi bytte den dispalyen mot den 
(Bilden är tagen när vi satt dit den nya displayen och innan vi börjat koppla.)
Alla sladdar som är i den första displayen (runt 20 st) skulle kopplas in i den vita saken som sitter uppe i högra hörnet inne i skåpet.
.
Det jag har fått göra i veckan är mest att titta på men jag fick också hjälpa till och fästa slangar genom hela rum som sladdar ska gå igenom och så fick jag koppla tre givare =) (inte svårt och inte så stor uppgift men roligare än att bara titta på)
Givarna jag pratar om visar temperaturen i lufttrumman som de sitter på.
såhär ser de ut:      
(den svarta kabeln går in i det stora silvriga röret och mäter temperaturen och den blå och orange skickar den informationen till vita apparaten vi koppla in i elskåpet =P )

.
Men nog om det nu..
Jag tittade över skolschemat för resten av terminen och det är ju bara 7 veckor kvar!! Och eftersom det är ganska många lediga dagar och vi ska på hajk med skolan så är det bara 24 dagar med vanliga lektioner kvar!
Och nästan alla torsdagar och fredagar har vi sovmorgon också =D Bara slappa veckor kvar! =D
Glad
¡ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0